citroen jumper 2019

Üldised küsimused, a la kumb on parem kas C2 või C4
Vasta
johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Juun 08, 2019 09:18

Selle aasta mudeliga pidi uus mootor ja juhiabid tulema aga kas on ka lootust et tuleb fiatile konkurent automaatkasti näol?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 08, 2019 22:19

Pigem ei usu.
Fiat kasutab mingit robot/manuaal kasti kooslust. Igaljuhul pole see päris automaat ja mõeldud pigem kämpari autodel kasutamiseks.
Teada olevalt tuleb uus 2,2 diisel mootor PSA toodang.
Fiat kasutab 2.3 liitirist diisel mootorit mis on fiati toodang.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Juun 09, 2019 20:03

Ma seda camperi külge tahaksi ja kuna PSA(müüvad Citroenit aga on ka Peugeuti esinduseks märgitud) müügisalong on parema asukohaga kui Fiati oma siis valiks selle.
Lootust on ainult siis vist kui selle mootori puhul juha kasutatakse automaati (robotit)

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 21, 2019 16:38

Camperi puhul ma vist eelistaks fiati.
PSA autod on AD-Blue süsteemiga.
Fiat aga on suutnud kuidagi sellest mööda hiilida ja lisaks on ka robot kast saadaval.

Ma küll ei tea kui töökindel see fiati süsteem on. Fiat on €6 normi saavutanud kuidagi topelt EGR süsteemiga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 23, 2019 13:58

Ma ei ole kindel, et ma sellist topelt-EGR süsteemi eelistaks SCR süsteemile (AdBlue).

Kui korra arutleda, kuidas diisli põlemine toimub, siis üks eripära seisneb selles, et õhuliias tekib vähem tahma aga rohkem NOx gaase aga õhupuuduses tekib rohkem tahma ja vähem NOx gaase.

EURO6 normi peamine eesmärk on aga NOx gaasid alla saada ja need nõuded on päris karmid. NOx alla saamine ilma SCR süsteemita ongi võimalik ainult sellisel viisil, et mootor on nii õhupuuduses kui vähegi võimalik. Suurem tahma kogus on paratamatu aga palju tahma viib igasuguste probleemideni. Ummistunud pihustiotsad, ummistunud EGR, ummistunud turbo, hõõgsüüde silindris, suurem mõju mootoriõli kvaliteedile, lühem tahmafiltri eluiga, suurem kütusekulu ja vähem võimsust.

Kui nüüd paralleelselt vaadata SCR-süsteemiga mootorit, mis selles on teistmoodi. Kuna mootoril on NOx gaaside neutraliseerimiseks eraldi süsteem, siis mootor töötab rohkem õhuliias. Võimsust rohkem, kütusekulu madalam, tahmaga seotud ummistusprobleemid väiksemad, tahmafiltri eluiga pikem. Ja kui me vaatame, mis kulusid või keerukust SCR süsteem lisab, siis väga labaselt öeldes on see üks pihusti, pump ja paak, millega AdBlue-d pihustatakse summutisse, läbi AdBlue auru käib heitgaas läbi ja keemiline protsess teeb oma töö. See süsteem on väga lihtne ehituselt ja kui sellega ongi probleeme, siis see on odav korda teha vs ummistunud turbo-EGR-pihustiotsad.

Minu hääl läheb kindlasti EURO6 mootorile SCR-süsteemiga (AdBlue). Tegelikult ma eelistaks seda isegi EURO5 mootorile, sest kütusekulu on oluliselt madalam ja AdBlue/kütuse kulu suhe on kenasti paigas kõigil AdBlue süsteemiga mootoritel.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Juun 23, 2019 22:45

Uus Fiat vist on juba SCR iga ja ka tavalise automaadiga. See ilma AdBlue-ta süsteem oli just nimelt matkaautode pärast tootmises, odavam ja kergem. Pead lisa 30 kg arvestama.

Vasta