Citroen Xsara Picasso. 2HDI.

Kõik muu jutt mis mujale ei sobi!
Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 56
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Mär 01, 2020 21:07

Vaja käia väiksel reisul. Katsetasin, mitu korda öö jooksul saan Webasto sisse lülitada, et veel mootori käima saaks.
Täna jõudsin siis finaali. 80 minutit soojendamist võttis lõpuks aku niipalju kutuks, et autot enam käima ei ajanud.
Nüüd jõudiski kätte teise katsetuse aeg. Võtsin kolme nutitelefoni paksuse junntüki ja üritasin sellega autot ikkagi käima panna. Siiani olen hädaabina kaasa vedanud suurt akut. Sellisesse väiksesse SOS panka mul väga usku polnud.

Hädaabi.jpg
Hädaabi.jpg (79.25 KiB) Vaadatud 534 korda

Aga peab uskuma, käivitus nagu niuhhti.

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 56
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 25, 2020 23:35

Juba mõnda aega kuulsin eest paremalt mingit imelikku kobinat. Vahel teravam, vahel pehmem. Nagu rooliots oleks läbi. Näha/tunda aga polnud.
Täna maale jõudes mõtlesin alt rohkem uurida.

Pukid.jpg
Pukid.jpg (158.25 KiB) Vaadatud 401 korda

Tegin ühe tiiru all ära. Ei midagi erilist. Teise tiiru jaoks võtsin kaasa taskulambi. Ja leidsingi lõpuks. Umbes 5000km tagasi vahetasin piduriklotse ja kettad. Üks suporti liuguri polt oli ... pooleks. Pole kunagi ennem kohanud seda.

Suport.jpg
Suport.jpg (130.07 KiB) Vaadatud 401 korda
Suport 1.jpg
Suport 1.jpg (130.44 KiB) Vaadatud 401 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 56
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Apr 25, 2020 23:45

Vindi kulumise järgi paistab, et see ikke on seal all pisut aega juba loksunud. Murdekohtki kenasti rooste läinud.

Pooleks.jpg
Pooleks.jpg (113.76 KiB) Vaadatud 398 korda

Klotse elus vahetatud sajuti. Osadel komplektidel on uued poldid kaasas osadel mitte. Olen erinevaid polte visanud karpi, et vajadusel võtta oleks. Nüüd oligi see aeg käes. Veidi sobramist ja uus polt paika. Homme näeb/kuuleb, kas "rooliotsa" hääl on kadunud.

Uus polt.jpg
Uus polt.jpg (120.01 KiB) Vaadatud 398 korda

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 56
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Mai 02, 2020 22:27

motamees kirjutas:
Apr 25, 2020 23:45
... Homme näeb/kuuleb, kas "rooliotsa" hääl on kadunud.

No ei olnud kadunud. Mis müstika?
Eile tegin pikema sõidu ja seedisin asja. Sain jälile korrapärasustele ja mittekorrapärasustele. Krõbin ei ole seotud otseselt mingi rütmiga, ei ratta-, ega mootori pööretega. Tundus, et kiiruse suurenedes hakkas häält tegema, teekonarustest ei hoolinud.
Ronisin kodus jälle alla ja vaatasin uue mõttega. Panin kunagi alla mootori aluse porikaitse. Mõnest nurgast sai plastik värisema. Arvasin need äkki tuule käes häälitsema. Panin kahtlaste kohtade juurde kummitükid plastikut pingestama.
Täna häält kuulda polnud. Ehk nii jääb. Siis võtan ükskord plastiku uuesti alt ja panen ta tagasi kummipuhvrite vahendusel.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2617
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mai 04, 2020 09:16

Teema alguses on juttu esivedru vahetamisest.
Kas on sama pool häälega kus vedru vahetasite?
Kui amordi ülemist mutrit mõne lööktööriistaga keerasite siis soovitan ruttu amordi ära vahetada.
Lööktööriistaga keerates tuleb amordi sees kolb varda küljest lahti.
Alguses on hääl aga kui kolb varda küljest ära tuleb siis on väga keeruline amorti auto alt kätte saada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
motamees
Postitusi: 56
Liitunud: Aug 06, 2018 21:25

Mai 13, 2020 11:54

citikas kirjutas:
Mai 04, 2020 09:16
...Kas on sama pool häälega kus vedru vahetasite?
Kui amordi ülemist mutrit mõne lööktööriistaga keerasite siis soovitan ruttu amordi ära vahetada...
Ees käisid alt ära mõlemad amordid. Keerasin ka löögiga, aga praegu pole see hääl üldse. Amordi hääl on aukudega samas rütmis, aga otsitav hääl on täiesti arütmiline...
Näppisin vahepeal logarit ja kuulasin jälle. Ka seal oli üks osa, mis võis sellist häält teha. Panin jälle pingestamiseks jupid vahele ja hääl kadus. Siis aga mingil hetkel tuli korra tagasi.
Nüüdseks proovisõite ligi 1000km ja hakkan uurima uut valdkonda. Äkki on midagi sumbuti/kati sees lahti. Teinekord on tunne, et hääl tuleb siis, kui mingi osa kuumenenud on.
Et neid kaitseplaste täiesti välistada, tuleks need auto küljest, mingiks ajaks, hoopis eemaldada.
Eks aeg annab arutust...
Eile sai maha kärutatud veits üle 700km ja kütusekulu (kompuutri järgi) selle reisu kohta oli 5,1 L/100km. Kui aga paagi täis tankisin ja arvutuse tegin, sain paberile näiduks 4,8
Eile lendas rekka tuulekeerises ka teine peegli ilukate minema. Juhi oma läks juba ammu lendu.

Vasta