C4 Grand Picasso tagumine pneumaatiline vedrustus

Kõik veermikuga seotud mured, küsimused ja muud tähelepanekud...
Vasta
timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Okt 03, 2011 13:45

Tere,

Mul on 2007 aasta C4 Grand Picasso, millel on väga mõnus pneumaatiline tagavedrustus.

Vastupidiselt tavalisele Citroenide probleemile, et tagumine ots vajub vastu maad on minu Citroeni vaevamas vastupidine mure. Kui auto on korralikult koormatud siis tõstab kompressor auto tagaosa automaatselt normaalse nivoo peale (mida ta peakski tegema), kui aga koorem maha võtta siis tõuseb auto tagumine osa üles sest vedrustusse jääb ilmselt vana rõhk alles. Siis annab kompuuter veateate "suspension failure".

Mõnel korral on auto tagaosa ise alla lasknud (mõne aja möödudes), mõnikord saan selle alla lasta pagasiruumis oleva nupu abil (seda korduvalt vajutades - iga vajutusega laskub tagumine ots vaid pisut), mõnikord ei tööta ka pagasiruumi olev nupp.

Minule kui inseneri taustaga inimesele, jääb mulje justkui oleks viga mõnes klapis mis peaks üleliigse vedrustuses oleva rõhu välja laskma - kahjuks ei tea kas ja kuidas see asi Citroenidel lahendatud on (nt. kas selline "klapp" on kokku ehitatud kompressoriga või on hoopiski mingi muu lahendus?)

Mõistagi plaanin selle probleemiga ka Vehot külastada (korra käisin, aga siis jäi aega selle asjaga tegelemiseks liialt väheks), aga tahaks siit teada saada, kas keegi teine on sarnase probleemiga kokku puutunud või on tegemist millegi haruldasemaga ja milleks peaksin end ette valmistama (kompressori vahetus?).

terv.

Timo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 03, 2011 14:27

Tundub et tegu on tarkvaralise probleemiga.
Kui koorem maha võtta siis tõuseb auto üles ja kui süüde sisse keerata siis tekkib konflikt ajusse salvestunud kõrguse ja uue kõrguse vahel.

Proovida võiks koorma maha laadimist töötava mootoriga siis tõuseb tagumine osa järkjärgult ja aju suudab muutusega kaasas käia.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Okt 03, 2011 14:31

citikas kirjutas:Tundub et tegu on tarkvaralise probleemiga.
Kui koorem maha võtta siis tõuseb auto üles ja kui süüde sisse keerata siis tekkib konflikt ajusse salvestunud kõrguse ja uue kõrguse vahel.

Proovida võiks koorma maha laadimist töötava mootoriga siis tõuseb tagumine osa järkjärgult ja aju suudab muutusega kaasas käia.
Tänud, aga kuidas see kõrguse muutmine muidu käib? Kas minu ettekujutus on tõene, et kusagil on mingi klapp, mille kaudu lastakse vedelik rõhu poole pealt teisele poolele? Kas see klapp on integreeritud kompressoriga?

terv.

Timo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 03, 2011 14:41

Antud auto puhul on tegu täielikult õhkvedrustusega.
Süsteem koosneb kompressor/ajust ja kahest õhkpadjast.
Põhja all on üks detail mis hoolitseb nii auto tõusmise kui langemise eest.
Kompressor on nii öelda kõik ühes.(Aju-mootor-kompressor-klapid jne.)
Hüdropneumaatiline vedrustus on hoopis teistsugune.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

timmu88
Postitusi: 26
Liitunud: Juun 07, 2011 16:19

Okt 03, 2011 14:46

citikas kirjutas:Antud auto puhul on tegu täielikult õhkvedrustusega.
Süsteem koosneb kompressor/ajust ja kahest õhkpadjast.
Põhja all on üks detail mis hoolitseb nii auto tõusmise kui langemise eest.
Kompressor on nii öelda kõik ühes.(Aju-mootor-kompressor-klapid jne.)
Hüdropneumaatiline vedrustus on hoopis teistsugune.
Tänud selgitamast. Kas "kõik-ühes" tähendab, et kui tarkvaraline probleem ajuga siis see tähendab kompressori vahetust? Kui palju neid "kõik-ühes" kompressoreid detailide kaupa vahetada saab?

Timo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 03, 2011 14:54

Kompressorile kahjuks mingeid varuosi saada pole.
Kuna antud süsteemil on kaks kõrgusandurit siis võib olla ka probleem nende sünkroonis.
:oops: Rohkem foorumi kaudu nõu anda ei oska kahjuks.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

kallem53
Postitusi: 6
Liitunud: Aug 25, 2019 18:41

Aug 25, 2019 19:46

Sama sümptom enda masinal, leidsin värskelt foorumit lugedes.
Kuidas probleemile lahenduse leidsid?

Vasta